2009-05-03
Mot Iran
Efter en veckas otålig väntan i Erzurum är det nu till slut dags att åka till Iran. Ministry Of Foreign Affairs i Tehran har varit otroligt sega med att skicka en bekräftelse på att mitt gamla visum skulle bytas ut mot ett nytt. Strulet på konsulatet har tärt på mina nerver, orden "come back tomorrow" vill jag aldrig höra igen. Nåväl, nu har jag iallafall haft möjligheten att bekanta mig ordentligt med Erzurum; samtliga museum har besökts (Turkish And Islamic Arts Museum är riktigt fint), har letat upp alla kümbetlar (gravtorn, se bilder i tidigare post) som finns kvar, samt druckit en massa öl på Cafe 79 och tröstätit obscena mängder baklava. Imorgon går bussen till Doğu Bayazıt (jag vill återse Işak Paşa palatset) och sen vidare mot Iran.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar