2009-09-17

Pakistan

Jag skulle egentligen ha skrivit detta inlägg för länge sedan, men den politiska situationen i Pakistan har sedan jag lämnat landet gått från att vara försiktigt optimistisk (jag åkte vidare till Indien några veckor efter att Baitullah Mehsud dödats) till att bli usel, för att sedan bli förvirrad och ännu uslare och nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro om landet. Efter att i flera år ha försökt följa den deprimerande, och ofta helt bisarra, utvecklingen i Pakistan så kan jag bara konstatera att landet och dess medborgare står inför enorma utmaningar. Eftersom jag verkligen älskar att resa i Pakistan, så kommer jag att skriva två inlägg om Pakistan, ett med dom "goda nyheterna" och ett med dom "dåliga nyheterna".

Långt mellan inläggen

Ingen tillgång till internet i Kina, usla uppkopplingar i Pakistan och stor brist på motivation har gjort att denna blog har mer eller mindre självdött. Ska se om jag orkar sparka liv i den igen eller åtminstonde snygga till liket lite.